tisdag 9 oktober 2007

On the radio

Nordea ska tydligen presentera en undersökning om ungdomars ekonomi idag. Blev med anledning av det uppringd av en reporter på Ekot som undrade om jag inte tycker att det är förvånande att var fjärde tonåring arbetar extra vid sidan av sina studier.

Svarade att det gör jag verkligen inte. Jag är snarare förvånad att det inte är fler. Vi får in jättemycket deltidsarbeten till Arbetsförmedlingen nu. Och ur studenternas perspektiv förstår jag verkligen att man vill ha lite mer pengar och frihet under studietiden. Dessutom är det självklart ett utmärkt sätt att se till att man har lite arbetslivserfarenhet innan man går ut skolan. Jag vill verkligen rekommendera det till alla som har möjlighet.

Reportern lät dock inte helt nöjd med mitt svar, är rädd att jag sabbade hans vinkel.

Inga kommentarer: