fredag 5 oktober 2007

Du måste leda dig själv innan du kan leda andra

Är mitt uppe i en ovanligt spännande ledarskaps- och chefsutbildning. Jag är generellt rätt skeptiskt till ledarskapsutbildningar, har gått en del med varierat innehåll kan man lugnt påstå. Men den här känns faktiskt riktigt bra.

Kursdagarna börjar i ottan och slutar sent på kvällen och hela natten snurrar tankarna runt i huvudet. Det handlar mest om att hitta sin inre kompass och de värderingar som driver en att kunna vara en sann och ärlig ledare. Att hitta fokus och förmåga att prioritera. Att hinna stanna upp och reflektera, hinna tänka och landa i allt jag gör dagligen. Vardagen går i en sån oerhörd hastighet med ständiga krav på leverans. De här dagarna får jag fylla på istället, lyssna och lära. Det kommer jag att ta med mig in i vardagen på måndag. Kom och möt en lugnare Sara! *skratt*

Inga kommentarer: