måndag 12 januari 2009

Hej då Arbetsförmedlingen!

Den 15:e december lämnade jag mitt uppdrag på Arbetsförmedlingen för att ta mig an nya utmaningar. Det var ett svårt beslut att säga upp sig, lämna en spännande och behövande arbetsplats. Projekt Avstamp avslutade år två/2008 med en lyckad och välbesökt kampanj "Jobbsökarna", projektet tas nu över av min kollega Pär Lindell. 2009 innebär förankring och implementering av samtliga metoder/aktiviteter och insatser som Avstamp arbetat fram under projektperioden. Det är en utmanande uppgift Pär har framför sig.

Jag lärde mig massor av att arbeta på AMS/Af, bland annat så fick jag träna mitt tålamod, envishet och förmågan att "lobba" i de egna leden, att aldrig ge sig utan enträget kämpa. Det jag kanske är mest stolt över och tänker på nu när jag lämnar myndigheten, är förflyttningen i prioritet för unga arbetssökande, från att vara en målgrupp man tyckte skulle klara sig rätt bra på egen hand till att unga arbetssökande får prioriterad och särskild hjälp samt är en grupp som ligger högt upp på agendan. Med den nya Generaldirektören som uttryckligen har sagt att det ska satsas på unga kan jag ändå med gott mod gå vidare. Jag anser att Arbetsförmedlingen har en ordentlig resa framför sig innan man uppnår vad man borde med alla de resurser och fantastiska personella krafter som finns på myndigheten.

Är också tacksam och glad över att få träffat och arbetat ihop med starka, engagerade och fantastiska arbetsförmedlare, som kämpar i vardagen och har sökt sig till förmedlingen för att få vara med och påverka samhället, Elna, Lotta, Karin, Malin, Anders, Håkan, Fredrik, Stefan, Anette, Lars, Jeanette, Anna, Christina, Peter med flera med flera inklusive samarbetet med min närmaste kollegor.

Nu börjar en ny väg...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om du har något med det att göra men måste säga att nya friends reklamen är riktigt bra. Precis som alla andra innan.

Anonym sa...

Hej Sara!
Jag vill bara säga TACK för allt du har gjort för oss och våra ungdomar. Du är en helt fantastisk person som vi saknar oerhört mycket.

Keep up the good work!
Kramar Lars

Anonym sa...

Hipp hopp hurra, Grattis till nya uppdraget!

Livet i träsket sa...

Vill också tacka dig för den inspirerande människa du är och du ska veta att du har gjort mycket för så många. Jag blev uppriktigt ledsen då jag sent omsider fick veta att du gått vidare till andra uppdrag.
Lycka till! & kram från Kristina i Arvidsjaur