måndag 26 maj 2008

Fin stund idag på Friends!

Idag höll vi en minnesstund för Paul på Friends. Över 90 personer kom. Jag är helt mentalt slut, trött och tom men samtidigt glad över att vi fick samlas och minnas. Jag läste en dikt, skriven av ett barn, den passar in för allt jag känner.

MIN DAG!
Du är min dag fast du inte är här
Om du bara visste hur det är
Att sakna dig varje sekund och minut
Och känna saknad utan slut
Du upptar hela mitt sinne
Har varje detalj av dig i mitt minne
På natten är det om dig jag drömmer
Och om dagen, jag dig i tankar gömmer
När jag blundar är det dig jag ser
Då finns du där och du ler
Fast du inte är här, kan jag ändå höra din röst
I ensamhet ger det mig tröst
Jag kan känna dig i varje smekande vind
Som om det är du som tar på min kind
Är ibland på platser där du satt
Ännu kan jag höra ditt skratt
Du får mig ofta att gråta
Men jag kan alltid dig förlåta
För du vet inte vilken längtan du ger
Att jag av dig bara vill ha mer
Du vet inte vilken smärta det är
När du inte längre är här..

Inga kommentarer: