tisdag 20 maj 2008

Ett hjärta av guld!


Idag har vi förlorat vår älskade verksamhetschef på Friends…

Paul Löfstedt var ”ingenting är omöjligt” personifierat, en människa som aldrig såg problem utan bara möjligheter. Jag kan höra hans skratt eka i mitt huvud, hans ständiga leende och optimism. Paul var en människa med hjärta av guld. Hans kärlek och godhet genomsyrade allt, aldrig ett ont ord, aldrig en negativ tanke, alltid det bästa om och för alla andra. Osjälvisk, allt för alla andra, han tog alltid parti för de svagaste, den utsatte och de som har det svårast. Han sa alltid ”Vi måste tänka på vårat uppdrag – Barnen!”. Vad vi än gjorde så var det barnen som var viktigast. Paul skrattade ofta men lika lätt grät han åt de historier som våra föreläsare berättar om efter sina uppdrag på skolor och idrottsföreningar, historier om utsatta barn eller ungdomar som hamnat i kläm. Han var fylld av känslor och med glimten i ögat fyllde han vår vardag med bus, skratt, allvar och massor av jobb.

Det finns inte ord som kan beskriva den sorg jag känner idag. Jag har inte bara förlorat en verksamhetschef utan även en vän och förebild. Jag tänker på Paul, hans fru, hans barn och hans barnbarn.

Jag har förlorat en av de viktigaste personerna i mitt liv. Sorg och mörker.

Inga kommentarer: