onsdag 5 mars 2008

Resan är påbörjad

Det känns otroligt spännande och kul att få följa utvecklingen av Avstamp mentor. Flera tidningar har idag uppmärksammat att vi drar igång (bland annat här, här och här) och några ungdomar har ringt mig under morgonen och vill också ha en egen mentor. Såklart. Det är skoj, visar att de ser värdet av detta, att vi är på rätt spår. Nu hoppas jag vi ror i hamn med dessa 22 mentorer/adepter och sen snabbt kan rigga för liknande aktiviteter i hela landet. Igår uttryckte jag min beundran och iver över mentorerna idag vill jag tillägna all uppmärksamhet till Lotta, Peter, Malin, Maria, Karin och Elna. Arbetsförmedlarna som håller ihop dialogen, planeringen med mentorerna och har täta kontakter med ungdomarna, ni har gjort och gör ett fantastiskt arbete. Ni är så himla bra. Positiva, engagerade, roliga och fantastiskt duktiga. Så jag bugar och tackar för att jag får jobba ihop med er.

Inga kommentarer: