onsdag 26 september 2007

Jag – en väckelsepredikant

Vi har lyckats genomföra mycket nytt på AMS på rätt kort tid. Samtidigt måste jag erkänna tålamodet tryter ibland när jag i måste ägna timslånga möten för tjata om samma saker som jag sa för ett år sedan, maskineriet på Verket går sakta ibland. Det gäller att bibehålla envishet och ständigt vara den glada inspiratören som ska väcka en rörelse, så känns det. Ung och arg eller hur är det man brukar säga. Problemet är väl bara att jag faktiskt inte är så ung (även om jag är yngst på AMS) och arg är jag rätt sällan.

Flyr undan på Facebook ibland, denna fritidsgård. Skoj att jag har fått kontakt med mina gamla kompisar i Australien, de jag pluggade med för hundra år sedan. Tycker också att det är riktigt kul är att ett gäng arbetsförmedlare har startat en grupp på facebook för att mötas och diskutera sitt jobb. Kunde läsa några spontana kommentarer om torsdagens konferens, de verkar vara nöjda. Kul.

Inga kommentarer: