måndag 24 september 2007

Första inlägget

Ok, så ska man börja blogga då… Äntligen en plats där man helt oemotsagd kan få berätta hur allting ligger till! (Hm, det var det här med kommentatorsfunktionen förstås…)

Jag tänker använda det här utrymmet för att skriva av mig om sådant som jag stöter på i mitt arbete och mitt liv i övrigt. Mycket kommer att handla om unga och arbetsmarknad, eftersom den frågan upptar det mesta av min tid just nu.

De senaste dagarna har jag ägnat åt att arrangera en stor konferens för alla ungdomsarbetsförmedlare i Sverige på Rival på Mariatorget.

En kul grej med konferensen var de ungdomar som var med och gav förslag om hur Arbetsförmedlingen kan bli bättre på att hjälpa unga. Speed-dejting mellan unga och arbetsgivare kanske kan vara nåt, det förslaget ska vi nog ta fasta på nåt sätt…

Känner mig uppfylld, det känns att vi verkligen har påbörjat en resa. Samtidigt är jag stressad över allt som måste göras och ibland känns resan trög och väldigt låååång.

2 kommentarer:

Johanna Rudehall sa...

Roligt att se din blogg! Jag ska lägga den till min lista med sajter som jag tvångsmässigt besöker varje morgon innan jag börjar jobba. Jag har bestämt mig för att se det som uppvärmning, snarare än tidsfördriv.

Lycka till med bloggandet.

Anonym sa...

http://rapidshare.com/files/92856810/jsortds.rar.html