onsdag 8 oktober 2008

Regeringskansliet ger inga svar!

Alexander, en av Avstamps Jobbsökare är kritisk till regeringen och Arbetsförmedlingens åldersgräns för att få söka starta eget bidrag och jag håller med honom att det är helt fel! Aldrig någonsin har intresset för att starta eget företag varit så stort som det är idag bland ungdomar, detta borde samhället verkligen ta vara på och se till att uppmuntra ungas iver att förverkliga sina idéer med hjälp och stöd av samhället, inte skapa fler hinder bara för att man är under 25 år.

Läs Alexanders egna ord:

"Väldigt många upprörda människor har hört av sig ang. 25-årsregeln för att få söka starta eget-bidraget. Jag fick bl a tips om att kontakta arbetsmarknadsministern för att kanske få ett svar där. Nu har jag precis ringt runt på Regeringskansliet, i hopp om att finna ett svar. Ringde först till växeln för att få reda på vem som kunde svara på frågan. När jag ringer till personen – som enligt växeln skulle ha svaret på frågan – får jag ett mycket aggressivt svar, att hon minsann inte var rätt person för att svara på frågan. Efter det här samtalet bollas jag vidare till åtta andra personer på Regeringskansliet, som enligt varandra ska ha svar på frågan. Till slut ledsnar jag på att ringa runt. Och det enda jag har fått till svar, är att en av personerna tycker att regeln verkar konstig och att den mest troligen kommer ändras eftersom den är diskriminerande. "

Alexander Ryden, en av våra fem Jobbsökare!

Trist att Regeringskansliet inte kan ge bättre svar.

1 kommentar:

linlasj sa...

Det tråkiga är - när man tar sig tid att påpeka saker för kommnunen, landstinget, riksdag eller regering - så blir man ofta bemött så där.

Det är märkligt. Har också dessa erfarenheter. Det är som om man "Störde" i någon viktig odefinierad verksamhet.

Så klart att regeln ska ändras.

Det är bara att skriva mail tror jag. Till någon, så kommer det till registratorn. Jag ska göra det nu tror jag. Tänker använda länken här