söndag 8 juni 2008

Gröna fingrar!

Oj oj vilket misslyckande!!
Efter några veckors skryt om mina gröna fingrar så var det dags att slå sak i snacket och börja plantera balkonglådor och krukor, efter förra sommarens succé så var förväntningarna höga. Ha ha ha. Efter en stunds strosande på plantagen så köpte jag hem massor av skott och sommarblommor, satsade stort och köpte även en hink växtnäring. Var osäker i val av näring men tänkte att så stor skillnad kan det ju ändå inte vara.. (så fel jag hade). Väl hemma ägnade jag några timmar åt planterandet och fix på uteplatsen. Spred ut massor med ”näring” och såg framför mig hur dessa blommor snabbt skulle växa och frodas och göra min uteplats blommig och grann. Redan dan efter tyckte jag att blommorna såg lite hängiga ut men tänkte inte mkt mer på det.. En vecka senare så har samtliga blommor och blad tappat färg och torkat ihop. Först då läser jag på lådan med den sk näringen att den är till för någon slags outtryckbar buske som vill ha surjord. Nu har det gått ytterligare en vecka och samtliga blommor döda så idag fick jag skämmas och börja om på nytt.
Så mina gröna fingrar är inget att skryta om hädanefter…

Inga kommentarer: